RS är ett aktivt arbetande parti med en speciell närhet

Stephanie Karlsson, 21, är Uddevallas nyaste medlem. Tidigare jobbade hon inom vården men efter att kommunen dragit in på vikarier är hon arbetslös.

– Jag kom i kontakt med RS genom deras vårdkampanj i höstas utan för min närbutik, vilket fångade mitt intresse direkt då jag just då jobbade inom vården.

– Det som jag brinner för är äldrevården, bostadsfrågan och personer med särskilda behov och vad de behöver och vad samhället kräver av dem. Idag finns det allt för många dåliga exempel på hur de behandlas i sin vardag, men även hur de behandlas av vissa företag.

Stephanie var tidigare medlem i Vänsterpartiet men tyckte det var passiviserande.

– RS ger mig chansen att verkligen göra slag i saker som behöver ändras. Man får också kontinuerlig utbildning och uppmuntras att hålla inledningar på möten så man kan lära sig ännu mer.

Stefan Berg

Kommentera

